Alla med funktionshinder har rätt till ett bra liv!!

Jag tar aldrig mitt funktionshinder som en ursäkt så vi har det ur värden!
Jag vet att jag får kämpa mer en dom utan för att få hjälp med det jag inte klarar av pgn av mitt funktionshinder.
För er som inte har ett funktionshinder är det nog svår att förstå hur jobbigt vi har det.
Man måste gå till myndigheter skicka in annsökan få ett godkännande för att få den hjälpen man behöver.
Och myndigheterna ska alltid snåla med pengar vilket som då gör att vi som redan är nere på samhällets botten åker enu längre ner.
Vi får bråka gå hit och ditt och nästan varje gång möts man av en vägg!
För folk utan funktionshinder klarar allt det gör inte vi med funktionshinder.
Och det gör att vi går runt med oro ångest i kroppen.
Man vill vara självständig men det går inte så myndigheterna behandlar oss man måste alltid ta hjälp av en nära anhörig för vi karar det inte!
Ni säger att vi vill hjälpa er till ett bra liv men varför gör ni på detta sättet??
För på detta sättet har inte vi alla med funktionshinder rätt till ett bra liv!

Varför jag skriver om detta är att nu få myndigheterna lägga av med sina tramms.
Och någon måste tala om hur det värkligen ligger till!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0