Äldreomsorgen !!

Jag sitter och tittar på uppdrag granskning.


Där det berättas om att en 80 årig man våltagit sig på en dement kvinna.
Man har hört att det är män som är personal som utnyttjar sig sexuellt på på dom som bor på äldreboande.
Jag blir så arg när jag ser detta personalen gör helt rätt talar om för sina chefer vad som har hänt.
Och dom cheferna när det kom fram till media så sa cheferna jag kan inte utala mig om utskilda äranden.
Efter som om min morfar får hemtjänst han bor inte på ett äldreboande så har han haft tur att få vara hemma.
Men jag vill inte dra alla äldreboande över en kant det finns bra äldreboande.
Men dom äldreboande där det är chefer som inte gör det bästa och då undanhåller information har jag bara ett ord att säga fyy.
Jag själv känner så här mäniskor som bor på äldreboanden ska ha ett rättvist bemötande som äldreboande innebär.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0