Stadsmissionen!


Jag fick hem en frågeankett från stadsmissionen om mitt deltagande i Dolly.
Där jag ska svara på frågor.
Dolly är ett smyckes projekt för ungdomar som gör smycken.
Det enda jag har upplevt är negativt.
jag har gjort smycken i flera år innan jag började på Dolly.
När jag började på Dolly kom det dit folk som inte kunde hantera smyckes tänger och så kom det folk som tog Dolly som ett skämt.
Dom personerna som inte tog Dolly på alvar kom dit lite på dom tiderna dom tyckte eller så kom dom inte alls.
Ledaren på Dolly ville nog få detta till ett seriöst projekt men det blev ett fiasko.
Genom att låta dom oseriösa deltagarna på Dolly börja styra gruppen och ställa till med problem.
Det dom gjorde var att mobba,bråka och snacka skit om folk.
Ledaren förstod vad som hände men i mina ögon vågade inte ledaren inse det själv.
Ledaren försökte ta tag i problemet men det blev inte bättre ledaren var i mina ögon konflikt rädd.
Vi på Dolly fick gå till silversmeder bladannat sälja smycken och det kom föreläsare.
Men ledaren tror jag tappade greppet om kursen för allt som man fick ta del av på Dolly ledde inte till någonting.
Stadsmissionen smyckes projekt Dolly blev ett meningslöst smyckes projekt  och ett stort fiasko.




Kommentarer
Postat av: matts

bra att du talar om

2010-10-17 @ 20:03:15
URL: http://mattsjansson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0